Како одржати дисциплину у одељењу

У одељењу треба практиковати демократску дисциплину која подразумева равноправно укључивање свих ученика у одељењу. Учитељ треба да мотивише ученике  да се на активан и одговоран начин укључе у сва питања везана за функционисање одељења и рада у њему. Тако ћемо омогућити ученицима да развију способност доношења одлука, правих избора,  развијање самоконтроле и поштовање мишљења других.

У сваком одељењу се најчешће јављају мањи дисциплински прекршаји као што је: причање на часу, прављење буке док друга деца раде, али понекад и агресивно понашање. Такве проблеме ћемо решавати кроз разговор са ученицима, али врло често овакве разговоре водимо са истим ученицима, па на крају почињу да губе ефикасност ако се то понавља у недоглед. Да би рад у одељењу функционисао како треба неопходна је дисциплина, и ту смо увек у дилеми којим средствима то можемо постићи

Врло ефикасном се показала дисциплинска листа са зонама, која је јавна и сваки ученик има увид у њу.  Дисциплинска листа изгледа овако:

За сваки месец се прави нова листа. Прва зона је зелене боје, друга жуте и трећа црвене – као боје на семафору. За сваку повреду дисциплине ученику се уписује звездица, у сваком од три поља ученик може да има највише три звездице.

Сваког месеца се прави нова листа, а звездице из претходног месеца се не преписују. На крају сваког месеца ученици који немају ни једну звездицу добијају дипломицу за примерно владање у том месецу.
Диплома:
Advertisements

15 мишљења на „Како одржати дисциплину у одељењу

  1. Ово је сјајно! Хвала Вам. Овакав механизам би се могао применити и на разне друге елементе – израда домаћих задатака, нпр. Циљ је развијање следећих особина: „способност доношења одлука, правих избора, развијање самоконтроле и поштовање мишљења других.“
    Браво!

  2. Повратни пинг: Како одржати дисциплину у одељењу | Учионица добре воље

  3. Повратни пинг: Ел/а компутадор/а | Био-блог

  4. vraćaju se 😦 Averziju imam od takmičarskih listi iz škole (tipa ovoga) urezale su mi se kao nešto izuzetno loše za ocjenjivanje učenika/odjeljenja i sl. i dan danas ih kao takve pamtim i pominjem – jer su mi se tad kao detetu od 1.-4. razreda činile nepotrebne i prestroge prema svima. Zaključak uvek isti da se s’ njima postigla dobra disciplina, a savladano gradivo slabo (jer se na njega od discipline/liste nije ni gledalo koliko je trebalo). Diplomice za pohvalu 🙂

  5. Повратни пинг: Како одржати дисциплину у одељењу | slavkovicmilovan's Blog

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s