ЧАС МАТЕМАТИКЕ У МЛЕЧНОМ РЕСТОРАНУ „КОЛАЧИЋ“

“Реци ми и заборавићу,

Научи ме и запамтићу,

Укључи ме и научићу .”

Бенџамин Франклин

(1706-1790)

Математичка писменост је способност коришћења сабирања, одузимања, множења, дељења и других математичких операција у свакодневним ситуацијама. Ти процеси су важнији него њихов конкретни резултат, односно важнија је активност од самог знања. Ако желимо да ученици стекну математичку писменост, онда их морамо што чешће стављати у стварне животне ситуације у којима ће они примењивати стечена математичка знања.

Направити ресторан у учионици није тешко. У најближем млечном ресторану или пекари замолите да вам дозволе да ископирате ценовник. Припремите задатке, пожељно је уредити учионицу као ресторан (то могу учинити и сами ученици). Ученике поделите у групе и свака група добије задатке и ценовник и час може да почне. Након повратне информације у завршном делу замолити куварицу да за ученике припреми сок или чај и пециво.

 

ЗАДАЦИ:

1. Пет другова Милан, Јован, Стеван, Огњен и Коста су отишли у млечни ресторан на доручак. Сви су наручили по једно парче пице и јогурт. Колики је био њихов рачун?

2. Ања, Јана, Невена, Александра Андријана и Анђела су отишле у млечни ресторан. Ања је наручила 4 кугле сладоледа, Јана је узела Добош торту и сок од боровнице. Невена је била гладна па је узела пирошку и јогурт. Александра и Андријана су наручиле по Банана-сплит, а Анђела је, иако је подне одавно прошло узела бурек са месом и јогурт. Пажљиво прочитај текст израчунај колики рачун су платиле ове девојчице?

3. Милена, Никола, Тамара и Алекса су у млечном ресторану. Сви имају по 250  динара . Сви су наручили различито. Шта су могли да наруче  (не морају да потроше сав новац, али водите рачуна да не потроше више него што имају)?

4. Андра има 330 динара, Борис има 250  динара, Вељко има 150 и Стефан има 230  динара. Договорили су се да наруче по четири кугле сладоледа., и сок по избору. Сви су наручили различите сокове: боровницу, кајсију, ђус и вишњу. Када су добили рачун, договорили су се да без обзира на то шта је ко наручио рачун поделе на четири  једнака дела. Колико је платио свако од њих? Да ли су имали довољно новца?

5. Замислите да је у млечни ресторан отишла ваша група. Имате 1000  динара . Наручите шта желите. Израчунајте колико износи ваш рачун? Да ли сте имали довољно  новца?

Овај приказ слајдова захтева јаваскрипт.

 

7 thoughts on “ЧАС МАТЕМАТИКЕ У МЛЕЧНОМ РЕСТОРАНУ „КОЛАЧИЋ“

  1. Poštovana koleginice Ljiljana, oduševljena sam Vašom kreativnošću. Vi ste divan primer kako bi trebalo raditi sa decom. Hvala Vam na tome 🙂
    Želela bih nekako da Vas podržim u Vašem divnom radu i pomognem da se, možda, rode nove ideje za nove divne časove.
    Pogledajte molim Vas moj sajt http://www.azomj.com, pa ukoliko želite da pohađate neki od mojih on-line seminara više ste nego dobro došli. Slobodno se javite, bez ikakve materijalne obaveze, ukoliko Vam se neki sadržaj dopadne.
    Napominjem da ću u toku ove školske godine imati samo još jedan ciklus seminara koji počiinje 23. aprila. Nije mi cilj da ovo bude mesto za reklamu, ali ne znam Vaš mejl pa moram ovako da Vam se obratim. Nadam se da ovo nećete shvatiti kao neumesan komentar. Ukoliko tako bude, izbrišite ga. Srdačan pozdrav, Marina Petrović

  2. Poštovana učiteljice, tek odnedavno pratim vaš rad putem Facebook-a ( preko grupe „Hajde da se igramo i školski kutak „). Vaša izvanredna kreativnost i posvećenost svom pozivu predstavlja izvanredan primjer svim učiteljima i nastavnicima. Radim u osnovnoj školi i imam skromno iskustvo od dvanaest godina. Svaki put kada pročitam bilo šta što ste objavili, zaista naučim nešto novo i pomislim da je velika sreća što ste odlučili i smogli snage i vremena da sve ove divne ideje nesebično podijelite sa nama.
    Srdačan pozdrav i svako dobro!

  3. Дивно Љиљо. Док сам радила са децом у настави увек сам деци говорила да је математика једна велика игра. Ако не знају правила игре неће научити ни математику. Често сам примењивала игре као што су ваше. Учионицу смо претварали и у продавницу, куглану, позорницу за сценски наступ… Такви часови су дивни, а деца су учила математику у веселој атмосвери и са вољом.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s