ЕТАПЕ ПРОЦЕСА ПРИМЕНЕ ПОРТФОЛИЈА „МОЈ ПОРТФОЛИО“ – ЉИЉАНА ПАВЛОВИЋ И ДАНИЕЛА ВРАНИЋ У ПРВОМ РАЗРЕДУ

ПРВА ЕТАПА (септембар, октобар)

На почетку првог разреда ученици не уносе све податке одмах, са попуњавањем портфолија сачекати месец-два, да ученици доживе и разумеју  школски живот. Учитељ упућује ученике у прикупљање информација и материјала за портфолио, то је уједно и главни циљ у овом периоду.

ДРУГА ЕТАПА (новембар, децембар)

У овом периоду децу научити да прикупљен рад класификују и организују према целинама које су дате у портфолију и одвојене бојама. Првак мора:

  • Да се упозна са целинама на које је портфолио подељен и да зна да расподели прикупљени материјал.
  • Систематизује свој материјал по овим целинама према опису целине и зна да наведе разлог због ког је материјал тако класификовао.
  • Да научи да одреди лична постигнућа по предметима. Дакле мора да зна шта зна како би то унео у свој портфолио.
  • На крају школске године узима учешће у изложби портфолија (презентација одељења).

У другој етапи прваци уносе аутобиографске податке (Ово сма ја, Емотивно сам биће…, Кад порастем бићу…Породица, Да сам…, У слободно времне волим да…, Помажем родитељима, Мој град, Моје одељење,  Поштујем школска правила, Облак лепих речи, Моја учитељица)  , под претпоставком да су научили да читају и пишу, деца која заостају у раду па нису савладала читање и писање портфолио воде уз помоћ одраслих. Учитељ је већ у првој фази почео са поделом диплома и похвала које ученици лепе у свој документ.

ТРЕЋА ЕТАПА (јануар, до краја школске године)

У првом разреду у прве две етапе углавном доминира заједнички рад на портфолију (дете, родитељи, учитељ), у трећој етапи учитељ и родитељ раде на индивидуализацији и осамостаљивању ученика  у вођењу портфолија.

Улога учитеља је да на првом месту охрабри ученике да прикупљају материјал, да разговара са њима о начинима приказивања личног успеха (цртеж, фотографија, текст…), помаже у одабиру, даје савете о дизајну, али само уколико дете потражи савет, никако не сме наметати своје идеје, исто важи и за родитеље. Деца ће на овом документу радо радити са блиским особама које им пружају подршку. Похвала овде игра веома важну улогу, чак и онда када се учитељу или родитељу учини да то према њиховим критеријумима и није баш лепо, ово се не сме критиковати и гласно рећи, све што је дете урадило у свом портфолију је ДОБРО И ЛЕПО.

У трећој етапи деца са учитељем потписују Уговор ученика одељења и заједно са учитељем на часу  одељењског старешине осмишљавају своје чланове уговора. Уговор потписују сви, а на зид учионице се ставља један примерак који су потписали сви ученици и учитељ.  Већ у јануару ученици праве план активности до краја школске године. У табеле постигнућа ученици бележе шта су све научили из појединих предмета. Тада и на страни „Моји кораци на путу до успеха“ уносе садржаје које нису савладали  или им нису довољнио јасни и надаље сами прате свој пут до савладавања тешкоћа. Дипломе које добијају од  учитеља лепе на одговарајућа места. Своје стикере лепе у свој портфолио и пишу објашњења или их дају другој деци, ако сматрају да су то заслужили, такође деле и дипломе које имају и осмишљавају разлоге због којих некоме дају диплому или похвалу. Добро је и када сами себи дају диплому или похвалу за неку своју активност за коју сматрају да је важна, сваки пут када себи доделе диплому или похвалу у портфолију морају написати образложење. На овај начин ученици се самопроцењују. У овом периоду деца попуњавају и остале стране, а упитнике обавезно попунити уз присуство родитеља.

У наредним разредима сви подаци су подложни променама и упоређивањем портфолија из сва четири  разреда видеће се напредак ученика током четири године школовања. Напомињемо и да је могуће да неке стране портфолија у првом и другом разреду остану непопуњене.

Циљ вођење портфолија у току даљег школовања је:

  • Одређивање индивидуалних постигнућа ученика.
  • Представљање  радова и резултата ученика и демонстрирање напора, напредка и достигнућа  свог власника у разним областима.
  • Индивидуална процена – евалуација и самоевалуација  по предметима, лични исходи, индивидуални успех, а све то је основ за утврђивање достигнућа

Вођење портфолија има следећи значај :

  • Мотивише ученика за даљи рад;
  • Промовисање, активност и независност ученика;
  • Проширује  образовне могућности и учење;
  • Развија вештине евалуације и рефлексије ученика;
  • Формира способности за учење, постављање циљева, планирање активности и учења;
  • Доприноси даљој успешној социјализацији ученика;
Advertisements

6 мишљења на „ЕТАПЕ ПРОЦЕСА ПРИМЕНЕ ПОРТФОЛИЈА „МОЈ ПОРТФОЛИО“ – ЉИЉАНА ПАВЛОВИЋ И ДАНИЕЛА ВРАНИЋ У ПРВОМ РАЗРЕДУ

  1. Повратни пинг: ЕТАПЕ ПРОЦЕСА ПРИМЕНЕ ПОРТФОЛИЈА У ПРВОМ РАЗРЕДУ | Учионица добре воље

  2. Повратни пинг: СВЕ О ПОРТФОЛИЈУ « Хајде да се играмо

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s