УКЉУЧИМО РОДИТЕЉЕ У ОЦЕЊИВАЊЕ

Није довољно родитеље четири пута годишње извештавати о успеху њихове деце, они треба да буду укључени у праћење напредовања и развоја своје деце, а  то ће им омогућити приручник  „Мој портфолио“. Учитељи и наставници  треба да иду и корак даље, па да родитеље укључе у  процес оцењивања ученика. Пратећи рад своје деце на личном портфолији и укључивањем  у процес оцењивања помоћи ће родитељима да схвате како њихово дете напредује и како могу убудуће да му помогну да напредује брже. Писмени извештаји учитеља о напредовању ученика ће се надограђивати на лични портфолио ученика и на процене родитеља. Већина учитеља има добру праксу да на крају сваког квалификационог периода родитеље писмено извештава о успеху деце, ово извештавање ће бити квалитетније уколико се надовезано на самопроцене ученика и процене родитеља. Укључивањем родитеља у оцењивање стиче се могућност бољег разумевања оцењивања од стране родитеља.

Предлог листе за оцењивање ученика од стране родитеља:

Листа за оцењивање ученика

Како родитељи виде своје дете сазнаћете када попуне  упитник.

КАКО ВИДИМ СВОЈЕ ДЕТЕ

Advertisements

24 мишљења на „УКЉУЧИМО РОДИТЕЉЕ У ОЦЕЊИВАЊЕ

  1. Драга Љиљо, Ваша идеја, да укључимо родитеље у оцењивање, ми се веома допада. Размишљам, шта радити када се њихова и наша процена не слажу? Шта предлажете?

    • Пре него што родитеље укључите у оцењивање морате им објаснити шта се од њих очекује. Родитељи су строжији у оцењивању од учитеља. Када се Ваша процена не слаже са проценом родитеља, треба их позвати на разговор и заједнички погледати предмет процене. Аргументовано ћете родитељу објаснити зашто се не слажете са његовом проценом. Морам Вам рећи да ово функционише одлично.

  2. Заиста ми се свиђа идеја, и мислим да родитеље заиста треба више укључити… Надам се да Ви имате позитивно искуство са родитељима, јер многи моји колеге констатују „деца су дивна какви су им родитељи“
    (мени само смета израз Портфолио, али ако је то већ одомаћен израз – ко сам ја да се буним)

  3. Sve čestitke i pohvale!Često koristim vaše materijale,a posebno mi se sviđa ideja da uključimo roditelje u ocenjivanje. Molila bih Vas, da malo pojasnite popunjavanje liste.Da li to znači da roditelji popunjavaju listu 2 puta godišnje ili tokom cele godine? Veliki pozdrav!

    • Захваљујем на лепим речима. Што се тиче листа за оцењивање, моја првобитна замисао је била да родитељи процењују продукте рада своје деце два пута годишње. Међутим, родитељи мојих ученика су том послу пришли са великом озбиљњошћу и одговорношћу, што ме јако обрадовало, па сам одлучила да ту процену изврше по једном у сваком квалификационом периоду. Могу Вам рећи да сам пуно тога сазнала из ових листа. Боље сам упознала своје ученике, али и њихове родитеље. Било би ми драго да чујем и Ваше мишљење када будете ово реализовали. Срдачан поздрав.

  4. Повратни пинг: СВЕ О ПОРТФОЛИЈУ « Хајде да се играмо

  5. Draga LJiljo, ne mogu se pohvaliti da su roditelji sa oduševljenjem prihvatili ovu ideju.Na moje veliko razočaranje, na roditeljskom sastanku, roditelji su uglavnom ćutali, a jedan roditelj je rekao da je to nepotrebno i ne vidi razlog zašto to raditi. Naravno da su bili upoznati zašto i zbog čega lista, Zato Vas molim za mišljenje, zbog ovakvih reakcija roditelja. Slično sam doživela kada sam uvela Dnevnik čitanja u kojem deca pišu osim domaće lektire i sve što pročitaju van školske i domaće lektire. UDnevnik unose osnovne podatke o pročitanoj knjizi : likove, osobine, zanimljiv deo, kratak sadržaj i ilustraciju. Bilo je malih negodovanja, ali ja nisam odustala. Mogu da kažem da se deci to jako svidelo i što se njih tiče takmiče se ko će više pročitati i napisati.
    Moja ideja je bila samo da razvijaju čitalačke navike . Veoma volim svoj posao i vrlo rado prihvatam ideje koje mi se svide , ali čigledno se opet sve svodi na ocene. Ro ditelje samo to zanima . Tužna sam zbog ovakvih dešavanja. Do pre par godina sam radila u selu i imala više razumevanja za neke moje ideje, a sada u gradu (gradić) nailazim na negodovanje ili ćutanje. Molim za vaš komentar kakav god bio. ( U prosveti sam 21 godinu i moje kolege se ne upuštaju u neke inovacije poput ovih) Veliki pozdrav!

    • Jako mi je žao, zbog ovih neprijatnosti koje ste doživeli. Vi, očigledno, predstavljate avangardu u svojoj školi, jer uvodite inovacije. Čitalački dnevnik je odlična aktivnost i podsiče učenike na čitanje, ja ću na kraju školske godine davati nagrade za one koji budu najuspešniji, o tome imate ovde http://majaradoman.wordpress.com/2013/01/15/. Što se tiče portfolija, ja nemam takvih problema, jer je ovo druga generacija sa kojom radim na portfoliju. Moj Vam je predlog, ako ste na roditeljskom upoznali roditelje sa značajem portfolija, odmah krenite u realizaciju projkta. Neka svaki učenik kupi svesku u kojoj će beležiti svoje uspehe. Za svaki predmet ostavite po jednu stranu tu će upisivati šta su naučili iz kog premeta. Iskoristite diplomice sa mog bloga, a neke osmislite i sami (odlično su motivaciono sredstvo), pa ih delite za postignute uspehe iz nastavnih predmeta, a i za razne druge školske i vanškolske uspehe. Neka svako dete dobije diplomu iz onoga u čemu je najbolje. deca će se više truditi i postizati još bolje rezultate. Neka u portfolio upisuju aktivnosti u kojima su učestvovali, neka lepe fotografije, crtaju, opisuju… Tada će i roditelji razumeti vaš cilj. Srdačno Vas pozdravljam!

  6. Moram da priznam da mi nije baš najjasnije oko ovog portfolija. Kod nas to nije još zaživelo, pa Vas molim da mi pojasnite, ukoliko imate vremena i strpljenja. Da li za učenički portfolio važe sledeće aktivnosti: sveska koju ste mi predložili, dnevnik čitanja, mnjihovi radovi išta još? Što se tiče portfolija za nastavnike da li tu spadaju liste za ocenjvanje, formativno ocenjivanje, n. listići učenika? Tu sam u nedoumici, Bila bih Vam zahvalna, ako postoji mogućnost, da mi pošaljete primer vašeg portfolija, kao i učeničkog. Verovatno previše tražim, ali verujte mnogo bi mi značilo. Ako je to nemoguće, oprostite i nemojte zameriti. Za svaki slučaj, moja adresa: torbak66@hotmail.com Hvala u svakom slučaju i srdačan pozdrav!

    • O портфолију наставника имате све овде (укључујући шаблпне): https://uciteljicaljilja.wordpress.com/2013/01/16/. Што се тиче портфолија ученика он треба да садржи:
      БИОГРАФИЈА
      Овде се налазе основни биографски подаци о власнику портфолија (име, презиме, адреса, школа, град…) контакт информације, адреса ученика, фотографија.
      МОЈЕ ОКРУЖЕЊЕ
      Овде могу да се ставе било које информације које су интересантне и важне за дете.
      МОЈА ИНТЕРЕСОВАЊА
      Овде ученик представља књиге које је прочитао, написане радове, активности у којима је учествовао (зидне новине, шклске радио емисије).

      МОЈЕ СТВАРАЛАШТВО
      Овде ученик чува своје радове, приче, песме, цртеже, фотографије радова који се не могу чувати у портфолију, радови са конкурса (навести на којим конкурсима), уколико је рад изашао на интернету ставити фотографију и записати линк…

      МОЈИ УТИСЦИ
      Подстаћи ученике на активно учешће на екскурзијама, посете позоришту, музеју, излети… Ученици се припремају за активно учешће и доживљено представљају у портфолију фотографијом, цртежом текстом…

      МОЈА ДОСТИГНУЋА
      Овде се чувају дипломе, похвале, сертификати, медаље… Овде треба користити хронолошки распоред материјала.

      ЕВАЛУАЦИЈА
      Сагледавање постигнућа рефлексијом, самооцењивање, реализација планираног, чиме је ученик задовољан, чиме незадовољан, шта ће мењати у следећој години, разлози за нереализованост планираног…

      Ово је груб приказ садржаја портфолија, финесе додаје сам наставник , ако не користи готов шаблон.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s