ИМЕНИЦЕ – ТРИ НИВОА СЛОЖЕНОСТИ

Рад на задацима на три нивоа сложености је дидактички оправдан јер треба користити све могућности прилагођавања наставе могућностима ученика. Ученицима дати могућност да бирају задатке у складу са својим способностима, па ће интелектуални капацитети ученика бити максимално искоришћени а у току часа ће сви подједнако бити мисаоно ангажовани. Експериментално је доказано  да овај облик индивидуализације наставе утиче на постизање бољих резултата ученика.

У уводном делу часа ученицима поделити самолепљиве стикере на којима ће сваки ученик написати једну именицу. Затим све листиће ставити у једну кутију, листиће измешати, па поново поделити. Потом ученици прилазе и лепе листиће у једну од три категорије (биће, предмет, појава). Следи    самостални рад. Сваки ученик бира ниво који ће радити. Кад заврши рад на свом листићу , прилази столу који се налази испред табле, узима лист са решењима и проверава тачност. Код сваког тачног одговора ставља знак плус. Уколико је решио све тачно узима сличицу пчелице (коју лепи поред решених задатака и боји је ) и нови листић са задацима и ради даље.

У завршном делу часа обавезно извршити анализу одговора утврдити где су ученици највише грешили и  од ученика тражити да за домаћи задатак нацртају дијаграм успешности према добијеним рeзултатима.

Преузми наставне листиће у PDF  –  I M E N I C E           PČELA

Advertisements

6 мишљења на „ИМЕНИЦЕ – ТРИ НИВОА СЛОЖЕНОСТИ

  1. Повратни пинг: ИМЕНИЦЕ – ТРИ НИВОА СЛОЖЕНОСТИ | Учионица добре воље

  2. Postovana koleginice,
    S Vasih se stranica, svakako, mogu preuzeti odlicne ideje, ali za ovu bih rekao da je prethodno bas i niste sami primenili.
    Naime, kako je moguce SAMOLEPLJIVE stikere STAVITI U JEDNU KUTIJU I PROMESATI??
    Takodje, ne razumem zadacu, biste li mi je, molim Vas, mogli objasniti, kao devetogodisnjem detetu – kako da nacrtam dijagram uspesnosti prema dobijenim rezultatima?
    Hvala.

    • Poštovana koleginice, odgovor je vrlo jednostavan. Kada dete napiše imenicu na samolepljivom stikeru, samolepljivi stiker previje da pokrije samolepljivi deo, i lakše je izmešati listiće kada su manjeg formata, a i neće se lepiti jedni za druge. Kada iz kutije izvuku svoj listić, odlepe ga i zalepe na odgovarajuće mesto. Drugo, moji učenici crtaju dijagrame od prvog razreda, pa im uopšte nije bio problem da dijagramom predstave sledeće rezultate: 1 učenik 1. nivo, 7 učenika 2. nivo, 25 učenika 3. nivo (na žalost nisam fotografisala dijagrame). Do ovih podataka dolazite pregledanjem dečjih svezaka.
      Materijali koje stavljam na svoj blog sam odradila na svojim časovima, ali ih vi ne morate primenjivati onako kako ja predlažem, već ih prilagođavate potrebama svog odeljenja.
      Srdačan pozdrav!

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s