Општи циљ функционалног образовања јесте стицање и унапређивање знања, вештина, вредности и ставова неопходних конструктивно решавање проблема и суочавање са изазовима у свакодневном животу. Да би остварили тај циљ неопходно је ученике доводити у ситуације у којима морају да разматрају неке стварне животне проблеме, да уоче могућности и да донесу одлуке.
Ево примера једног таквог задатка. Ученике сам поделила у групе свака група је добила исти задатак и исечке из каталога једне од великих трговинских кућа, пола хамера и неколико фломастера маркера. Требало је да припреме пролећну журку. Решења задатка су представили на хамеру.
Ево задатака:
Милош, Весна и Стева су се договорили да направе журку поводом првог дана пролећа. Понели су своју уштеђевину и пошли у продавницу.Милош је понео 3 новчанице по 50 динара, 7 новчаница по 20, 5 кованица по 5 динара и 12 кованица по 2 динара.
Весна је понела 2 новчанице по 100 динара и 15 кованица по 10 динара и 38 кованица по 2 динара. Стева је понео 15 новчаница по 20 динара и 8 кованица по 10 динара, 16 кованица по 5 динара и 24 кованице по 2 динара. Желели су да купе слаткише, али су желели да им остане новца и за одбојкашку лопту која у „Тики –шопу“ стаје 200, 250 и 300 динара у зависности од квалитета. Договорили су се још да на журку позову и Марка, Сању и Јецу. Журку у част првог пролећног дана организују на оближњој ливади. Помозите Милошу Весни и Стеви да купе слаткише тако да буде довољно за све, али и да им остане новца да купе лопту. И не заборавите да су им потребне и пластичне чаше ако купе сокове, а оне коштају 2 динара по комаду. И још нешто журка се организује на ливади потребна им је и једна кеса за смеће. Рачунајте! Цене производа које су желели да купе имате у прилогу. Каталог: На крају часа ученици су образлагали своја решења и уочавали своје грешке Нпр. Једна Kit Kat чоколадаца, а шесторо деце на журу, или зашто су купили лопту од 200 динара (зато што је јефтина) или од 300 динара (зато што је квалитетнија од оне јефтине и дуже ће трајати), које потрошио највише или најмање новца… Било је јако занимљиво. |
Све похвале! На промоцији своје књиге „Игрица лавиринт“ , желим да (бар мало) код ученика развијам функционално мишљење. Спонтано, ненаметљиво их постављам у ситуације када је потребно да примене научено градиво из скоро свих предмета, тако да на крају , задовољни решењима , нису ни приметили да су применили и поновили научено градиво и сами буду изненађени када их подсетим и укажем на ту чињеницу. А задово љство и ангажованост СВИХ ученика је очаравајућа. Наставу управо треба овако осмишљавати као што ви чините. Препоручујем да понудите своје идеје некој издавачкој кући и обрадујете нас новим уџбеником или бар приручником за наставнике.